¿L’albuertu del diariu n’asturianu?

Esti día alcordeme d’aquella anuncia que ficieran va unos meses nel blogue de l’Asturies Lliberal y nel Asturnews sobre los contautos entamaos por un grupu d’empresarios pa llanzar un diariu n’asturianu. Col tiempu, supimos incluso qu’había nome: ‘La gaceta d’Asturies’, y que se diba firmar en Barcelona un alcuerdu con un grupu del sector con implantación estatal. Amás, se preveía el presente mes de marzu como fecha de salida del nuevu mediu.

NIEMEYER  A 3 MR 01.JPG

Esta semeya d’enriba va servinos pa xugar un poco a la conspiranoia, y pensar qu’aquel grupu de BCN yera Planeta, editora del catalán diario en catalán Avui, y que los contautos d’empresarios asturianistes y lliberales foron debidamente ‘interceptaos’ pola maquinaria Principeda.

A lo meyor entós, buscóse la manera d’ufiertar una compensación a Planeta pol favor de dexar pa ‘práu’ un proyeutu que ‘nin le diba nin le vinía’.Y esa compensación ye face-y al Grupu Planeta un conveniu felaz nesi caldero los pulgos (pulgos delicatessen, eso sí) cultural que ye’l Centru Niemeyer.

Too esto ye ficción, xuegu conspiranoicu, pero sí que molaba saber qué foi d’aquel proyeutu cuya consecución munchos díbemos celebrar.

18 comentarios en “¿L’albuertu del diariu n’asturianu?”

  1. Aquello yera una salida de pata de bancu. Nun yera de recibu qu’una cosa asina se presentare d’esa manera, medio “sé una cosa que tu nun sabes” y callando. Una cosa asina, si ta cocinada, sal, y sinón ye un alcuentru informal ente collacios tomando cañes. Un proyectu de chigre como yá vimos milenta, que queden pa prau. D’esos hai venti o trenta cada fin de selmana: voi facer…, pon otru chupito, dígotelo yo, voi facer…
    Mira lo d’Atlántica XXII, tuvieron trabayando bien de tiempu enantes de sacalo, ensin que naide llevantare la lliebre, y eso qu’había muncha xente metío.
    Lo del periódicu foi una ocurrencia d’un señor con credibilidá nula, especialista en vender fumu, el mesmu que salió va unos años en Les Noticies anunciando un alcuentru lliterariu de restallu, con un pasucáis con circu y la de mio má… dos años depués salió una xuntanza d’amigos que nun va parte nenguna, por más que lo espardan per La Rede. Si faes un poco alcordanza vas atopar unes cuantes.
    Asina que nun te ruques con eses histories, que nun fueron más alló d’una velea d’unu con ganes de dase pisto.

  2. ḥeḥeḥe. Alcuérdome que d’aquella, pregunté a delles ‘fuentes solventes’ sobre esa cuestión, y cuntáronme que lo único que sonaba yera que Xuan Cándano andaba con un proyeutu de revista… pero nada más. Llueu enteréme de dalgún movimientu que, en too caso, namás evidenciaba que too taba mui verde. En fin, dacuando, d’esos proyeutos de chigre pue surdir dalgo… quien sabe.

  3. Ye una amusea de la tristura internáutica asturianista. Sobre esos del blog “Asturies Lliberal” poco hai que dicir que cualquiera que lo llea nun vea y sobre asturnews más de los mesmo. Esperemos que con esto de la crisis haiga “llimpieza presupuestaria” y nun regalen sovenciones pa que probitues como asturnews o no que se lleva convirtiendo asturies.com nos últimos tiempos puedan seguir lucrandose ufriendo dalgo de mui mala, permala, pauperrima calidá.

    Un mediu de comunicación nun puede dar noticies ensin contrastar, bilordios baratos, y menos tovía cuando ta recibiendo más de 10.000 euros de sovención anual.

  4. “Sobre esos del blog “Asturies Lliberal” poco hai que dicir que cualquiera que lo llea nun vea” ¿y esto que quier dicir?

  5. Home, cuido que nin los de Asturies lliberal, nin los d’Asturnews tienen la culpa de que nun cuayara el proyeutu., De fechu, siempre senti mas respetu polos que faen dalgo, anque nun me guste, anque ‘yo lo faría meyor’; que polos que namás se sientan a criticar ensin más enfotu que’l de dicir lo tontos que son los demás y lo listu que ye ún. En cuantes a lo de las sovenciones… buff, habría tantes que mirar… Si fuera polo que contrasten los medios… taríen toos zarraos

  6. “Mira lo d’Atlántica XXII, tuvieron trabayando bien de tiempu enantes de sacalo, ensin que naide llevantare la lliebre, y eso qu’había muncha xente metío”; pues sí tas tu enteráu, pin pinín. Tou dios sabía lo d’esa revista dende fai más d’un añu, ente otres coses que primero trataron de que la sacara l’amigu Inaciu Iglesias, el gran editor, y qu’esti mareó l’asuntu hasta acabar diciéndo-y a Xuan Cándano que nada de lo dicho. Sacóla después de topar una cantidá de soscritores. Vamos, menos discreto, lo que quieras. Pa mi que graciela tien abonda razón. Tienes un problema demasiáu humanu manín.
    Y lo del señor con “credibilidá nula”… a ver si tovía ye’l qu’acaba decidiendo la política de subvenciones…

  7. Ah, Capitán Alimerka, ¿y quién te dixo que’l proyeutu de periódicu nun cuayó? ¿tienes accesu directu a un fonte d’información relacionada col asuntu?

  8. Yo si fuere malu y pensare mal diría que ciertes crítiques a los “medios n’asturianu”, más qu’oportunes, indicaríen que alguien ta dándo-y codazos a la competencia. Como si tuvieren a piques de sacar algo ¿como qué?…

  9. Home cuido que Capitán saca una conclusión meses dempués de que se diera anuncia a bombu y platillu, y esin más noticies, pos paez que la cosa nun prospera… en cuantes al gran grupu editorial que te detrás… ye raru que seya Planeta depués de que’l home esféricu y diera cremina, y nun se en Barcelona que otru gran grupu editorial podría ser… ¿Grupo Zeta? Pero bono que puede tar equivocáu nun digo que non, y simplemente ye que la cosa va despacio.
    Nes discusiones absurdes que cuantu cobra esti y que gorda la tengo yo nun fai falta entrar… que polo menos esas sovenciones de 10.000 €, que nun voi comparales colo que chupen sindicatos y empresarios afines al rexime, van pa xente que fae algo n’asturianu, meyor o peor, pero fae algo… y eso ye más de lo que munchos pueden dicir…

  10. Pues la verdá ye que ye dalgo que me cafia abondo: un blog namás, de los cientu qu’hai agora na Rede n’asturiano, da una supuesta primicia mundial a la que da munchu bombu, y un añu dempués nun se sabe un res. Namás lo saben ellos, porque naide más sabe del tema, y la credibilidá que tienen depués de dalguna metedura de pata ye poca.
    Y cuando dalguién entruga qué pasa, envede contar les coses, insulten y enmierden, siempre de la mesma manera: entraes cuasi siguíes con distintos alcuños.
    Lo de la revista Atlántica XXII que cuentes , Xixonés y Graciela, yá lo sabía, sabíalo muncha xente, hasta tu. Pero hasta que nun cuayó nun salió publicao en nengún mediu. Son maneres distintes d’actuar dafechu. ¿O ye que nun ves la diferencia?
    Lo del tema de les sovenciones yá fiede. Lo que quier esi vendedor de fumu ye controlalo él mesmu, tantu enmierdar y espotricar en tolos llaos (dixitales) por cuatro perres de mierda. Con tolos comederos qu’hai, ye’l más pequeñu’l que-y presta, quiciabis porque velu más fácil de manipular.

    Prestaríame pola vida que quitaren toles sovenciones, a ver de qué van vivir esos cuatro espabilaos que traten de tontos a tolos que quieren usar l’asturianu ensin otra esmolición que nun muerra.

    PD: y lo de la pelusa, plasmo… Más gorda nun entra en prau.

  11. ¿Dalguna metedura de pata? ¿como cuáles pin? A lo mejor si tú nos informas los demás acabamos enterándonos. Yo estoy muy intrigada. Porque me imagino que estamos hablando de la misma persona, que por lo que dices no te cae demasiado bien.
    Sobre si está bien o no, o nos debe parecer serio o no, que algo se anuncie con antelación, dependerá de lo que quieran las personas que lo “filtran” y/o de la importancia del asunto. En mi opinión no es lo mismo una revista como Atlántica XXII que un diario en lengua asturiana. Es posible que se quiera comprobar qué repercusión iba a tener la iniciativa en ámbitos asturianistas. ¿Dónde está lo raro?
    Sobre las subvenciones hay algo que me llama la atención. Otra vez citas al “vendedor de fumu”. Supongo que vuelves a referirte a la misma persona. Como supongo que es así, me podrías decir cuándo esa persona “vendió fumu”. Así nos enteramos todos, porque las habladurías son muy fáciles pero dar datos, verídicos e irrefutables, posiblemente no sea tan sencillo, ¿no?. Pues ya sabes, tienes la oportunidad de quedar de una forma…. o de la otra. Lo de la manipulación, no sé, pero tengo la sensación de que esa persona no necesita de las subvenciones para vivir. Más de uno dice que para organizar lo que llamas “xuntanza de amigos” tiene que poner de su bolsillo, y cada año, miles de euros. No conozco a muchos que hagan lo mismo. Bueno, tratándose de miles de euros, ni conozco a nadie más ni nadie me ha hablado de otros que hagan lo mismo. Por cierto, si es una “xuntanza de amigos” tendrás que reconocer que tiene muchos amigos, porque vi el programa de la “xuntanza” del años pasado y participaban cientos de personas. No sé, pero encuentro que tu “razonamiento” cojea bastante.
    Y atendiendo a tu postdata, creo que tienes razón. Lo tuyo ya no parece “pelusa”, ahora que te has explayado, cualquiera podría pensar que lo tuyo es odio.

  12. ¿miles d’euros? ¿cientos de persones?
    ja, ja, ja, ja, ja, nun te pillara que tabes de coña.

  13. Pues no, no estaba de coña. Son hechos que pude confirmar. Tanto la cuestión de los euros como la de los cientos de personas (leete el programa, anda). Pero el caso es que aún no me has respondido a la cuestión que te planteé.
    “Como supongo que es así, me podrías decir cuándo esa persona “vendió fumu”, ¿te suena no? Porque aparte de tus pobres ja, ja, ja, ja no hemos visto nada.
    De momento, me reitero en mi opinión anterior:
    “Lo tuyo ya no parece “pelusa”, ahora que te has explayado, cualquiera podría pensar que lo tuyo es odio”
    Aunque tal vez convendría añadir, “ignorancia y cazurrería”

  14. Bien, pemeque yá-y dediqué a esto más tiempu del que merez. Asina que fino.
    La tema cola qu’entamamos yera lo del periódicu que según esa fonte diba salir en marzu. Nunca mas se supo. Namás hai una fonte. Tu mesma. A ver los datos “verídicos e irrefutables” sobre esto. Apuestote lo que nun tengo a que queda pa prau.
    Eso ye vender fumu, equí y en Pravia. Y dalguna entrada d’esi blog que teneis recuerdo de metedura de pata gorda, pero nun tengo ganes de poneme a buscales porque ye un tema que nun me interesa un res, y menos pidiéndolo asina.
    Y yo nun se si puxo perres o non, tu sabras. La xente que tuvo na Arribada fala d’actos con media docena persones, y charres nes que tuvieron que sentase los de la organización nes silles porque nun había nadie de publicu y yera una vergoña, asina que menos llobos, caperucita.
    Reitérate no que te dea pola gana si t’avaga, que yo nun pienso baxame de la burra. Nesti tema del periódicu vendió fumu, y mentres nun tenga’l periódicu nes manes, asina lo vo pensar. Debe ser que soi mui testerón.
    Alón.

  15. Bien, cuando faltan argumentos, espantada.
    Sobre el periódico, si se publica ¿qué vas a hacer? ¿retractarte con el mismo ímpetu que usaste para “enmierdar” contra ese proyecto? Porque da la sensación de que iba a “fastidiarte” si esto acaba siendo una realidad.
    “Vender fumu”… hablas de un blog que ¿tenemos? No me metas en lo que no me corresponde. Eso sí, si dices sin complejos que en “ese blog” hay meteduras de pata gordas y resulta que no te acuerdas de ninguna, ¿quién te puede considerar una persona mínimamente seria? Que no tienes ganas de buscar esas “pruebas” de la malévola venta de humo… pues nada hombre, ¡Pedazo de argumento! La conclusión es fácil, mientes a conciencia por motivos ¿políticos? ¿personales?, en todo caso mientes y acusas sin nada que te respalde por el simple deseo de ensuciar el labor de la gente que trabaja por Asturias.
    Lo que cuentas de la Arribada es que clama al cielo. ¡Hablas de segundas!, que si alguien que estuvo habla de actos con media docena de personas… Pues vaya fuente de información más fiable que eres. Algo que empieza a las cuatro o las cinco de la tarde y acaba a las diez tiene distintas afluencias según las horas. Es de cajón. Eso sin contar que había días que desde las once de la mañana ya había actividades. Es una vergüenza lo destructivos contra Asturias que podéis ser algunos. Pues mira, yo estuve en la Arribada este año, los dos primeros días, y te puedo dar cifras. De mano, sobre la “xuntanza de amigos”. El día 12 participaron no menos de cincuenta personas, sin contar a la banda de gaitas, que la había, ni contar a la gente que iba en el barco con el que abren el programa. Ese día, en la inauguración, en el homenaje a Antonio González Busto y la lectura de poemas por concejales, el salón del Antiguo Instituto ¡estaba lleno! Y no necesito que naide me cuenta la gente que había. Al día siguiente, estuve en dos actos por la mañana, y siendo sábado y a esas horas, habría sobre 30 personas en cada uno. Por la tarde estuve en la presentación del libro de Pilar Sánchez Vicente, y estaban casi todas las sillas ocupadas. Y cuando tocaron Kadarma, acabaron ocupándose todas y mucha gente estuvo de pie. Por cierto, la Arribada tiene un blog donde colgaron fotos y vídeos de las actividades de todos los días, un total de ¡nueve! ¿Serías tu capaz de organizar aunque sea solo una hora? Lo dudo bastante. Resultas demasiado corto e indocumentado para tal cosa.
    En fin, tu tranquilito encima de tu burra. Y como tú dices, eres muy terco, lo que yo toda la vida oí llamar “cazurro”, pues nada, a hacer el rabudo y a rebuznar tus tonterías a los cuatro vientos. Pero no esperes que muchos te hagan caso . Si no fuera por que gente como tú sois una rémora para el futuro de Asturias, daríais hasta pena…

Zarráronse los comentarios.