Doctor Deseo

Please enable Javascript and Flash to view this Flash video.

Equí, un artista y so grupu, de lo meyor. Sacantes de lo que pa mín tienen de señaldá bilbaina, cuido que son la preba de cómo la calidá nun tien ren que ver cola venta muchimillonaria de discos y la babayura de les radiofórmules. Pa los que nun los conozais, disfrutái con esti videu o buscái ‘Corazón de tango’, qu’esa igual vos suena.

Ayeri tuviemos en misa

terapiagrupu.jpg

Relixosamente, ayeri tuviemos nel actu convocáu pola Academia. Había que tar ellí, y tuvo bien amosar el compromisu de bona parte de la sociedá asturiana pa cola so llingua. Prestónos ver de cerca a la coraxuda presidenta y a toa una Academia de la que, cuidamos dende equí, tenemos que sentir argullu pol papel que quier y merez xugar. Tamién prestónos enforma la intervención última, la de Xosé Nel Riesgo, que munchos firmaríemos como propia. Pero decepcionónos una migayina l’actu en sí.

Nun sé si taréis d’alcuerdu en que foi llargu, pelma… dacuando paecía una sesión de terapia de grupu del tipo (Hola, soi Fulanín Fernandi y soi llinguólicu… ¡¡Hola fulanin!!…). Amás, nun sabemos si hebo dalguna persona esmolecida pol tratu a la prensa, pero diónos la impresión de que non. De fechu, la única anuncia ‘nueva’ que se fexo na ceremonia (la de la carta a ZP y Rajoy) nun se fizo pública hasta l’ultimu momentu, cuando nun quedaba ya naide de los medios de comunicación presente. Namás l’interés d’un redactor d’axencia (qu’esperó bien de tiempu hasta que se-y echó encima la hora de cierre) fizo que, per teléfonu, s’enterara del ‘titular’.

Pero en fin, sacantes d’eso, verdá ye que prestó tar ellí, y que hai que siguir… como dixo Riesgo, hai que facese visibles, enllenar l’alministración de trámites n’asturianu, salir del armariu y amosar que, de verdá, polo menos una parte importante de la sociedá asturiana ta pidiendo respetu y que se-y reconoza un derechu que ye suyu.

Chupa, chupa, nun soples…

felliniamarcord2.jpg

Confimáu, siguimos chupando del bote pero bien. El cuentu de la crisis, de les reconversiones y de la ‘solidaridá’ territorial tien afitao el sistema más encontradizu pa caltener el gobiernin del ‘principedo’ (como diz L’Ayalgueru). ¿Cuántes de les perres de Catalunya, Madrid y Baleares van pa pagar, y mui bien, la inactividá y el refalfiu d’Asturies? ¿Cuántes pa pagar una descomanada (ya inoperante en munchos aspeutos) alministración pública? El casu ye que nun hai datos pa pensar qu’esto vaya camudar a mediu plazu. Tolo contrariu. La tasa d’ocupación ta como ta, y habrán pasar décades pa que cambie, y ello sedrá pola xubilación de los prexubilaos, y porque la población mengüe entá más. ¿Daquién pensó en facer dalgo pa contribuir en cuenta de siguir chupando del tetu? Non. Porque quien decide ye precisamente quien tien la peza nos llabios. Paezme a min. Pero tolos cuentos acaben. Asturies nun ye cuantayá nin obrera nin rebelde… ye un país llamáu refalfiu. Y nel restu d’España decátense d’ello.

balanzasfiscales.png

(Pa vela bien, calcái nella).