El món hauria de saber-ho

Cuido que munchos sentiríes yá falar del casu del rapazu catalán Eric Bertrán y’l so exèrcit del Fènix: el nenu de Blanes fan de Harry Potter (d’ehí lo d’exércitu del Fénix) qu’a los catorce años viera cómo l’Audiencia Nacional lu ordenaba detener como presuntu terrorista informáticu.

Nun sé si’l so casu ye más l’amuesa de la “represión” del Estáu español al catalanismu, o de que vivimos nuna paranoia risible cola tema del terrorismu. Dame igual, lo ciertu ye qu’el mundu tien que lo saber, como dixera’l mesmu Noam Chomsky al conocer l’asuntu.

De toles maneres… ¿ye la condición d’infantil catalanista d’esti rapacín determinante nesti casu? ¿hubieren unviao axentes antiterroristes a la casa d’un nenu de catorce años de Blimea polos sos amenazantes e-mails al Carrefour, a Leche Pascual o al Día pa qu’etiquetaren los sos productos n’asturianu? Pamidea que non.

Énte la paranoia, val más la risión. En Cataluña, de fechu, piensen que val más glayalo al altu la lleva, y facer de lo que nun foi más qu’una bobería d’un guah.e, tou un símbolu. D’ehí que yá lleve tiempu nes llibreríes un volume desplicando tola esperiencia del rapacín, y que tea acabante d’estrenase una obra satírica sobro l’espantible ‘exèrcit del Fènix’, esi que taba dispuestu a unviar cientos de correos a la páxina web del Dia.  ¿Verémosla nel circuitu de la Caxa d’Aforros?

Goatse 2.0

Acabo d’enterame del surdimientu de la frikada 2.0. Si a finales de los 90, el fenómenu yera la semeya hello.jpg del sitiu Goatse.cx y la so contribución a la creatividá global, nel entamu del nuevu sieglu va camín de facer lo propio un videu, que lleva por títulu “2 girls, 1 cup”. Lo gochu de Goatse queda con esti videu en daqué entrañable y inocentón. Por eso, el fenómenu nun ye yá’l videu en sí, sinon la ‘reaction’, la respuesta, el ‘feed back’, como nun podía ser d’otra manera n’esto de la web 2.0.

Básicamente, y pa que nun paséis pol tragu que tuvi que pasar yo, “2 girls, 1 cup” ye un vidéu porno de conteníu fetichista coprófago. Esto ye, dos moces de buen ver que comen mierda d’una copa de les de xeláu. La gochada va in crescendo, y ello ye lo que permite la gracia de la ‘reaction’. En youtube hai ya decenes de videos de reacciones al videu. Si vos interesa (nun dexa de ser ‘cultura popular’), podéis buscar “2 girls, 1 cup reaction” y a perder el tiempu.

Xornaes gastronómiques

Toi acabante d’enterame de que hai un restaurante n’Uvieu, con nome de programa infantil ochentero de la televisión chilena, qu’organiza les xornaes gastronómiques del osu y l’urogallu (o gallu montés, que nun sé cómu lu llamen). Nun sé si será delitu, magar que la carne que sirvan seya ‘importada’, pero ¿se puede ser más ‘snob’?

Banca halal, banca moral

Esti día, en La Vanguardia, falaron del ésitu que ta algamando la banca halal o banca islámica en Marruecos. Unos meses atrás, en El Economista, falaben de la posibilidá de qu’abriera n’España el primer bancu d’esti tipu, al estilu del que, dende 2004, ta abiertu en Londres, el Islamic Bank of Britain.

Al contrariu del mou en que la Banca Vaticana marafundia perres en la Bolsa, o del opusín Banco Popular, la banca halal se presenta como una banca moral. Nella, el cliente nun ye talo, sinon que ye un ‘sociu’. Ún de les máximes que mueven la banca islámica ye la fatua qu’empobinara un conseyu islámicu va unos años na que consideren pecáu el cobru d’intereses, por cuanto pal Islam, el dineru per sé nun pue tener valor dalgún, nin puede xenerar más dineru. El dineru namái se pue emplegar pa producir, pa xenerar dalgo valoratible.

Nel reportax de La Vanguardia, desplicaben el funcionamientu d’esta banca con un exemplu: un grupu de mozos que cada mes ponen una cantidá de perres, de mou que cada ún d’ellos van poder disponer nún de los meses que dura la asociación de tol dineru y poder facer asina la compra que deseen. Ye como comprar a plazos, pero ensin intereses.

La banca funcionaría igual. Cada mes pones perres pero nun pagues intereses, porque’l bancu sedría sociu desa componenda y los gastos d’alministración sedríen compartidos.

Cuenta La Vanguardia que la banca islámica presenta trés variantes: la iyara, que te permite entrar nun pisu de renta con opción a comprar nun plazu prefixáu; la mucharaka, la ya mencionada fórmula de creitu na que se comparten beneficios y gastos ente banca y veceru/sociu; y la murabaha, na qu’el veceru pidi-y al bancu que-y merque un pisu pa que-y lu revenda al preciu de compra más un beneficiu pactáu (casi que lo mesmu que la banca tradicional, anque vistíu d’otra manera).

De xuru qu’ayalgueru, que ta más metíu nestes coses ;), podría desplicar meyor el tema. Paez que yá hai dubies al rodiu de les garantíes qu’ufre esti sistema: que si quién garantiza too lo ‘jalal’ que ye’l bancu, que si a la fin nun hai diferencia cola banca tradicional… nun sé. De mano, nun paez un mal sistema, y sí paez ‘moral’, más nestos tiempos que cuerren, con tol mundu alloriáu col Euribor.