Llega Asturies d’Or

Llega Asturies d’Or. Ún de los coleutivos asturianos del lladrillu, la Confederación Asturiana de la Construcción, diz na prensa que quier un ‘pautu’ (¿con quién?) pa alquitranar la costa y facer ‘segundes residencies’ por tolo que ye’l litoral asturianu.

Siendo esti un coleutivu tan esmolecíu pol bien d’Asturies, nun hai por qué pensar mal. De xuru que nun-yos mueve l’animu de ganar perres a manplén, sinon llevantar el país, como yá lo tienen fecho en Cantabria.

Sedría pa tomalo a chanza si nun fuera esti un tema serio. Ta muncho en xuegu y nun ye plan d’andar con bromes. Esta xente, a la vista de la recesión, quier pautos. Y ello tien pelugru. Y muncho. Dir a Cantabria, que ye l’exemplu pa esta xente, da pena y dolor. Duelmu pola vida dir a Castro Urdiales, enantes una de les villes mas guapes de tol Cantábricu. Qué dicir de Suances, o de toes ese güeries que había ente Santander y Torlavega.

Entá, n’Asturies, tamos a tiempu de que l’exemplu de Llanes, Lluancu o Caravia nun s’esparda. Muros ta tocáu de muerte, l’oriente nun digo, y per A Veiga, Castropol o Tapia yá s’esfroten les manes pensando no que ta por aportar pela autopista. Miéu. Munchu miéu.

Quiero ser sociata

Quiero ser sociata, como esti rapazón d’enriba. Quiero ganame la vida cómodamente y nun esmoleceme por que la mitá d’Asturies seya funcionaria o prexubilada o por quetengamos la mesma población que va 40 años. Nun quiero que m’esmoleza que la renta asturiana tea los sos finxos nes sovenciones estatales o europees, o qu’el PIB tea allancáu en comparanza col d’otros territorios europeos. Nun quiero esmoleceme por que la emigración mozo supere a la inmigración. Nun quiero pensar más en si Asturies ta desenfocada, vista namás como una parte de un too al que se supedita. Nun quiero nin siquier preocupame por conocer la mio cultura, curiala y puxar por ella. Quiero escaeceme de lo poco que sé d’asturianu y d’Asturies. Quiero vivir tranquilu, coime.

Quiero entrar na secta. Quiero enfotame en Areces, Javier Fernández y Alvaro Cuesta. Quiero lluchar por que la FSA tenga dacuando un ministru. Quiero tar énte’l PP, tar argullosu de que un 25% de los asturianos mos den el gobiernín pa que así podamos trabayar pa los de nueso y asina colocame en dalgún puestín nes conseyeríes: si soi inútil perdíu, nun gabinete de prensa; si soi fatu, a facer como que carreto papeles, dame igual. Y quién sabe si, cuando seya mayor, acabo nun conseyu d’alministración gracies al bon xacíu nes relaciones ente sindicatos y FADE que propicia’l partíu.

Quiero que me preste la programación de la TPA y dir tolos años a Rodiezmo, y dicir pela cai que Pacita Felgueroso ye más guapa y gayaspera que Henry. Quiero tar a gustu, atopame nesta tierrina de sidra y fabes, de santina y bravos mineros. Quiero vivir en Felizonia.

Wellcome to Asturland!

Haz nada falamos del amestáu de les amériques y güei nes carreteres asturianes podíemos ver esto…

Cartelu inglés

Suelo viaxar bastante y cuando vas pol País Vascu o por Galicia, ves los cartelos  llumosos de la carretera un castellanu y en vascu, o gallegu, ye entos cuando dices que pena que n’Asturies entá nun hai oficialidá. Pero coimes, resulta que’l inglés nun ye oficial, entos… ¿por qué nun tan los cartelos tamién n’asturianu?. Val entos dirán que ye pa la gran masa de turístes estranxeros, que gracies a les maraviyoses polítiques de la FSA vienen a conocer Asturies. Val, paezme una idea prestosa, pero nun ye un poco absurdo que los anglófonos que vienen a conocer Asturies tengan derechu a ver los cartelos n’inglés y que los que vivimos, y contribuimos pa que se paguen esos cartelos, y falamos asturianu nun podamos disfrutar d’esi derechu. Definitivamente n’Asturies somos mui raros…

L’amestáu de les amériques

Spanglish Times

Llámame muncho l’atención el fenómenu del spanglish, esi amestáu d’español y inglés que desenvolvieron los latinos y fíos d’inmigrantes hispanos nos Estaos Uníos. Ye un fenómenu que dalgunos, como la filóloga asturiana de la Universidá de Nueva York y escritora, Paquita Suárez Coalla, consideren mui asemeyáu al del amestáu d’español y asturianu, esi tan de nueso. A la fin, trátase del ‘amiestu’ más o menos sistemáticu de les dos llingües na fala d’asturfalantes (o castellanohablantes) o de los sos fíos, col español (o el inglés).

Sigui lleendo L’amestáu de les amériques