Andecha judaica

David Rivas demostró otra vegada apocayá que ye un home razonable y fizo pública la so renuncia a participar nes próximes elecciones énte la llaceria na que se tien convertío Andecha Astur. Nun m’esmolez un res lo que pasa nesi partiducu enfotao en buscar torgues al so desenvolvimientu na vida pública asturiana. La so historia, ye la historia de tolos que s’afayen na minoría microscópica porque nun son quién a confiar en naide que tea a dos metros de distancia. Esa xente nun val pa facer llegar a naide un proyeutu de nada, porque nun-yos peta compartilo. Pasen páxina.

Ver el vídeu en Youtube

Trés años de cárcel

Dr Evil

Cándido y Morala van ser condenaos a trés años de cárcel por españar el caxetín d’un semáforu en mediu d’una protesta pol caltenimientu de l’actividá del astilleru Naval Gijón. N’una d’eses histories que nel cine la progresía española aplaudió na película ‘Los lunes al sol’, y que tuvo que rodase en Galicia poles torgues que n’Asturies atopó la producción.

La condena a los dos cabezaleros del sindicatu CSI ye la mesma que-y cayó a De Juana poles amenaces y enaltecimientu del terrorismu, y malapenes cuatro meses menos que lo que-y cayó al sociata del grupu terrorista GAL Rafael Vera pol secuestru d’un ciudadanu francés y malversación de fondos públicos. Xusticia ciega.

Dende equí, tol sofitu a esti par de collacios, a los que PSOE e IU fizo yá símbolu de la honestidá énte’l fartonismu y la combayonería pa colos intereses inmobiliarios y especulativos.

Cuenques freak show (El blog de Villa)

Güei flipé al atopar el blog de Villa, esi home de verbu floríu al que-y llambe la punta bona parte del prexubileríu. Paga la pena pasase perhí y echar una güeyada a un blog que, por demás, ye’l coñazu más grande que vos podéis imaxinar. Cuido que, colo tecnolóxicu que ye un home incapaz de pronunficar de siguío ‘ácido acetilsalicílico’, ye un pariente el que-y ‘cortipega’ los discursos colos qu’enllena de posts infumables esta auténtica fricada. Pero dacuando tien perles, como esa tendencia villista a citar a Antonio Machado (pamidea l’unicu llibru que tienen na biblioteca del SOMA ye ‘Campos de Castilla). Darréu qu’el blog de Villa resume toa la intelectualidá del prexubileríu y el sociateríu astur, que tamién apurre cites propies d’esos calendarios pa llevar en monederu con cursis frases d’autoayuda del tipu: “Los silencios a tiempo son tesoros en el tiempo” o “Los aduladores tienen forma de amigos como los lobos tienen apariencia de perros”. Grandes verdades rescamplen nel pensamientu de Villa. Dame la risa.

Otra de les perles d’esti blog son les imáxenes. Namás-y falten unicornios esnalando pel cosmos. Anque tamién atopes semeyes como esta, na qu’apaez Villa tou gallasperu xunta Alfonso Guerra y un par de maderos que disimulen col pañuelín bermeyu de dir a Rodiezmo. Impagable. Asturies, que guapina yes. Con fabes y sidrina nun fai falta gasolina. Les muyeres y les mazanes tienen de ser asturianes. Puxa’l SOMA.

Un llibru

Va tiempu yá que tenía pensao falar d’esti paisanu y’l so llibru ‘Spoken here’ o ‘Aquí se habla’ na edición española (RBA, 19,5 euros). Esti home ye un periodista de la Canadá francófona que nel llibru fai un reportax sobre la diversidá llingüística del mundu. Acabante de llelu, quedé cola impresión de que tendría de ser llectura obligatoria pa munchos n’Asturies.

Él mesmu ya avisa al entamu: nun ye filólogu, nin antropólugo nin l’enfotu que-y llevó a escribi ‘Aquí se habla’ foi científicu. Eso sí, apurre una bayura de datos, de testimonios, d’esperiencies y d’argumentos en favor de la conservación de la pluralidá llingüística que diba abrir los güeyos a más d’unu.

Abley percuerre nel llibru el mundu, dende Samoa a les reserves indies del Canadá y’l norte d’Estaos Xuníos, pasando pel Sur d’América y per Europa. El que cuasi nun fala de denguna llingua ibérica, ye casi que lo meyor, porque ehí ves que les mesmes contradicciones, zunes y problemes atópense pa la normalización del manx, les llingües d’oc (especialmente no que cinca a la situación del provenzal) o les de los indios mohawk d’América, que aquelles que vemos día tres día n’Asturies, o nel País Vascu o en Galicia.

De verdá que ye un llibru pa lleer, y pa regalar. Tou un alegatu na defensa de la conservación y promoción de les llingües amenazaes, qu’apurre argumentos abondo pa dexar ensin retruque posible cualisquier postura que nun sea la de “para qué vas a conservar algo que sólo sirve para la aldea, para andar por casa, si ya tenemos el español (o el inglés)”. De fechu, una de les cuestiones qu’analiza Abley nel llibru ye la situación que se vive n’Italia, Alemaña o Rusia énte l’avance del inglés. Namás hai que decatase de qu’el llabor de la RAE, por mui valoratible ya influyente que seya, nun ye quien a evitar que cuasi tolos lemes publicitarios teunolóxicos o de l’automoción seyan n’inglés (Driving quality, the power to surprise, feel the difference…), o que los neoloxismos ingleses esporpollen ensin remediu. Lleéilu.

Morrió Anna Nicole Smith

Anna Nicole Smith morrió a los 40 años. Y con ella se va un iconu. Siempre me paeció una célebre esta muyer que se fizo famosa pol pleitu que-y punxo’l fíu del so ex maríu pola herencia. Foi de dalguna manera, un iconu d’esti mundu, reina de la frivolidá, fexo feliz los meses caberos d’un octoxenariu calentorro y millonariu, ganó-y a la familia del vieyu 100 millones d’euros, y rellumó nel panorama mundial de les ‘celebrities’ d’usar y tirar. Supo ríise d’ella mesma en munches ocasiones, y amosó con ello una intelixencia que nin de lloñe se-y ve a la mamarracha de la Paris Hilton o cualisquier otra petarda d’eses que percuerren l’internet. Anna Nicole Smith molaba. Se va un clásicu. Descanse en paz.